Vilkår & betingelser

Her finner du våre vilkår og betingelser. Har du spørsmål eller meninger om innholdet, vennligst kontakt oss på +47 95 55 95 91 eller hei@goodyprofil.no.

Salgsbetingelser

Siden administreres og vedlikeholdes av Goody Norway AS. Selskapet er registrert i Norge under organisasjonsnummer 932910845. Goody Norway AS omtales nedenfor som "Goody". Goodys generelle salgsbetingelser og prisliste gjelder fra datoen spesifisert av Goody og erstatter tidligere publiserte salgsvilkår av Goody. Varene som presenteres gjennom Goody utgjør Goodys faste sortiment. Ved eventuell forskjell mellom betingelser, produktinformasjon eller priser oppgitt på Goodyprofil.no og i andre publikasjoner, har nettsiden forrang.

Pris & betaling

Alle priser er eks. MVA, EXW Goody Norway AS. Alle priser er oppgitt i NOK og er inkl. tollavgifter. Den nyeste prislisten eller et skriftlig tilbud fra Goody er bindende og bekreftes for hver ordre gjennom en ordrebekreftelse. Dersom det oppstår endringer i eksterne kostnader, som toll- og vareavgifter eller valutaendring før en ordre leveres, forbeholder Goody seg retten til å justere prisene tilsvarende. Det tas forbehold om trykkfeil. Prisene på Goodyprofil.no oppdateres i sanntid.

Salg skjer til bedrifter, foreninger og organisasjoner og kan betales med kredittkort, internettbetaling, eller faktura med betalingsfrist på 14 dager. Kredittsjekk utføres via Klarna eller Goody Norway AS. Hvis du ikke får godkjent kreditt, kan du betale med kort eller forhåndsbetaling via bank. Ved forsinket betaling vil du motta en påminnelse og kan bli belastet med forsinkelsesrenter og eventuelle gebyrer. Goody beholder eiendomsretten til varer til full betaling er mottatt, inkludert eventuelle renter og kostnader, som beskrevet i panteloven §§ 3-14 til 3-22.

Fraktkostnad

Alle våre priser er oppgitt uten fraktkostnader fra Oslo/Alnabru. Fraktkostnaden beregnes ut fra vekt, størrelse og postnummer varene skal leveres til. Frakt legges til faktura så snart varene er levert.

Leveringsbetingelser

Produktene sendes fra Goodys lager og leveres EXW (Ex Works). Detaljer om leveringsdato, leveringsmåte og andre leveringsbetingelser vil du finne på ordrebekreftelsen.

Goody benytter DB Schenker som transportør. Til bedrifter leveres varene direkte til valgt leveringsadresse, normalt innen 2-5 dager etter at varene har forlatt fabrikk. transportøren gjør normalt ett forsøk på å levere varene, da mellom kl. 08.00 og 16.00, på hverdager. Hvis ingen er til stede på adressen for å ta imot varene, returneres disse til terminalen og et nytt leveringsforsøk vil skje dagen etter. Dette kan medføre ekstra kostnader. Hvis varene må oppbevares på transportørens lager i mer enn 3 dager, tilkommer et gebyr for lagerleie. Adresseendring etter at varene har forlatt Goody sitt lager vil også kunne medføre ekstrakostnader.

Garanti

Goody gir garanti for at varene oppfyller norske myndigheters krav. Det garanteres at emballasje har den kvaliteten som er avtalt og som Goody har beskrevet. Imidlertid begrenser garantien for trykkvaliteten seg til å svare til det i de av kunden innsendte originalene. Goody er ikke ansvarlig for dine filer eller grafisk materiale. Vår policy er imidlertid at alle filer under 100 MB arkiveres på vår server i minst ett år for eventuell gjentakelsesordre. Goody er ikke ansvarlig for kvalitetsforringelser som oppstår etter at ordren har forlatt Goodys lager. Kunden er ansvarlig for å oppbevare produkter under riktig klima og temperatur.

Reklamasjon

For å melde fa om at en vare er feilaktig eller mangelfull, må du reklamere helst umiddelbart og senest innen 14 dager fra varene er levert. Du skal kontrollere varene ved ankomst for å avdekke eventuelle feil eller mangler. Dersom reklamasjonen fremsettes senere enn 14 dager etter levering, forbeholder Goody seg retten til å avgjøre om feilen skal rettes. Reklamasjonen skal fremsettes skriftlig. Basert på informasjonen du gir, vil vår kvalitetsavdeling, normalt innen 24 arbeidstimer, komme tilbake til deg med tilbakemelding om passende håndtering av reklamasjonen. Reklamasjonen omfatter ikke transportskader.

Goody er ikke ansvarlig for transportskader som oppstår mellom Goody sitt lager og kunden. Du skal kontrollere varene ved mottak og dersom det oppdages transportskader på leverte varer, skal dette registreres umiddelbart på plassen og reklameres av kunden ovenfor transportør.

Ansvar for feil

Hvis det foreligger feil som Goody er ansvarlig for, forplikter Goody seg til å rette feilen gjennom erstatningsleveranse, på annen måte løse feilen eller helt eller delvis refundere kjøpesummen. Goodys ansvar som følge av feil i vare er begrenset til det som er angitt i disse generelle salgsvilkårene. Selskapet har således ikke noe direkte eller indirekte ansvar for blant annet – men ikke begrenset til – inkompatibilitet, leveringsforsinkelser, skadelige egenskaper i varene, produktansvar, tapte profitter, driftsstans, informasjonstap, merarbeid eller annen økonomisk skade.

Angrerett

Varer kjøpt hos Goody produseres spesielt for deg som kunde. Kjøpet er dermed bindende og returer vil ikke bli akseptert.

Øvrige vilkår

Dersom en bekreftet ordre avbestilles før levering, har Goody rett til å belaste kunden for faktisk påløpte kostnader.
Goody forbeholder seg retten til å bruke sluttproduktet, trykket materiell og kundens navn i markedsføringssammenheng. Goody reserverer seg for trykk- og skrivefeil i prislister og kataloger.
Foruten det som er angitt i ovenstående kjøpsvilkår gjelder kjøpsloven.